maanantaina, toukokuuta 16

VITUN MINTTU

blogi1

Mä olin ihan melkein jo unohtanut, miten kaunis paikka Kallio on kesäisin. Tai oikeastaan koko Helsinki. Aivan kuin joku olisi painanut on/off napista kesän päälle pari viikkoa sitten. Kaikkialla on vehreää ja mä olen istunut puistoissa bikineissä, eikä vielä ole edes kesäkuu. Mahtavuutta!

13220114_10154061980908820_1526686425_n

blogi

13072002_10154061697608820_285908566_o

b

COAT 2HAND ORIGINALLY FROM MINIMUM
SNEAKERS NIKE
SWEATER 2HAND ORIGINALLY FROM H&M
SUNGLASSES INDISKA

Meitsi on kunnon kirppistelijä. Uutena en osta nykyään juuri mitään muuta, kuin alusvaatteita, satunnaisesti myös kenkiä ja takkeja. Toissapäivänä pyörin kaupoilla ja löysin Zarasta kivan, todella käytännöllisen valkoisen topin. Tiesin, että sille löytyisi käyttöä, mutta hintalapussa komeileva summa sai todellakin jättämään tavaran hyllyyn.
Neljä-vitun-kymmentä euroa.

Seuraavaksi Ginaan sovittamaan kivannäköistä kesätoppia, mutta 15 euroa siitäkin ryysystä oli liikaa, kun topin tuotanto on maksanut alle euron. Todennäköisesti vielä joku pieni lapsityöläinen on sen omilla pikku kätösillään virkannut minua varten, epäinhimillisissä olosuhteissa painaen 12 tuntista päivää. Tuli tosi ahdistunut fiilis, mua alkoi ihan ärsyttää. Nykyään ostan varmaan 80% vaatteistani eri kirpputoreilta ja -ryhmistä. Tietysti on aivan eri asia maksaa laadusta, mutta mun mielestä on hirveetä minkälaisia hintoja ihmiset maksavat rehellisesti aivan paskoista tuotteista. Mun mintun värinen neule maksoi 4 euroa ja takki oli muistaakseni vitosen.

Musta on kovaa vauhtia tulossa jonkin sortin hippi: yksi päivä puistossa istuessa aloin keräilemään muiden ihmisten tupakantumppeja maasta. Julistan rauhaa ja rakkautta aina silloin tällöin, täysin tuntemattomillekin. Rakkauden voima on jännä, viime viikonloppuna otin taksin keskustan diskosta kotiin, mutta kun oli maksun aika, tajusin, että mulla on oikeasti vain 5 euroa taskussa. Ihana kuski päästi sitten ilmaiseksi kotiin. Ajatelkaa! Olin kuulemma höpötellyt niin hauskoja tarinoita matkan aikana (tai - luultavasti - olin vaan yksinkertaisesti niin ressukan näköinen ja miehen kävi minua sääliksi).

Ihmiset, olkaa hyviä toisillenne, se tulee vielä takaisin!

13234723_10154061858218820_1291744941_o

Peace & Love
- Jannina

22 kommenttia:

  1. Millä kirppiksillä käyt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eniten ostan vaatteita varmaan Kallio kierrättää -facebook ryhmästä! Olen myös kaikissa muissa samantyyppisissä, töölö/kamppi/keskusta kierrättää.. Sitten tietenkin perus uff ja lähetystorit, toisaalta mua ärsyttää se uffin konsepti myös kauheesti, joten siellä en käy kun euron päivillä! Kolmannella linjalla on ihana kirpputori, jonka nimeä en nyt muista.. Ja tuusulassa femmatori, silloin kun sinnepöin eksyy :-)

      Poista
  2. Ihana asu ! Käyn ite kirppiksillä usein ja varmaan suurin osa vaatekaapin sisällöstä on sieltä ! :D Positiivista viikkoa Jannina ! :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, sieltä tekee kyllä parhaat löydöt! Kiitos samoin sinne <3

      Poista
  3. Seurusteletko vielä? Ois kiva nähä poikkis dägi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on kyllä sellanen some-hater et tuskin tulee täällä vilkkumaan.. :D

      Poista
  4. jäikö housut kotiin? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, oli sukkahousut, mutta kuvat näytti paremmalta ilman.

      Poista
  5. Sul on kyl aika mieletön kroppa! Käytkö tällä hetkellä salilla tai harrastatko muuta liikuntaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Pakko myöntää, etten ole oikeestaan tehnyt mitään sitten maaliskuun, kun irtisanoin mun kuntosalijäsenyyden. Sitä ennen 1-4krt viikossa salilla tai pieniä lenkkejä/kuntopiirejä kotona.

      Poista
  6. Sun blogi on kyllä niin ihanan aito! Tosi virkistävää kun kerrankin joku kirjottaa oikeesta elämästä eikä pelkästä kulutusjuhlasta :D Keep up the good work!

    VastaaPoista
  7. Ah niin täydellinen bombertakki, just sellanen mitä oon ite ettinyt! melkeen alko itkettää kun luin sen ostopaikan, ehkä tyäytyy itekkin kierrellä muutamat kirppikset jos tekis yhtä hyvän löydön :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänks! Kantsii käydä nyt uffilla, siellä on euron päivät. Löysin tänään vielä siistimmän pitkän bomberin, mun on pakko saada siitä kuvia tänne asap! Ja vaan kolmella egellä!!

      Poista
  8. Nyt kun hipeistä tuli puhe, niin voisitko koskaan kuvitella ryhtyväsi vegaaniksi syömisten osalta? Ei voi muuta kuin suositella, fyysisesti ja henkisesti niin paljon parempi olo ainakin itsellä kun siirryin kasvisruokavalioon :-) Ja tarkoitus ei oo tuputtaa mitään, mut ois kiva kuulla sun näkemys asiasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä tsägä, ajattelin kirjoittaa tästä aiheesta (tai mitä syön) postauksen!

      Mutta joo voisin kuvitella. Tai ainakin voisin kokeilla. Tykkään laittaa ruokaa paljon, enkä koskaan syö valmisruokaa. Mun ruokavalio on tosi kasvis- ja juurespainotteinen ja viikossa on usein ainakin yksi täysin lihaton päivä. Maidosta luovuin melkein vuosi sitten, mutta en aatteellisista syistä, vaan koska kuulin, että se voisi parantaa ihoa ":D". Luin netistä myös paljon salaliittoteorioita siitä, kuinka maito on maailman suurin huijaus jne.

      Viime kuukausina mua on oksettanut raaka kana jostain syystä, välillä voin syödä sitä ja välillä en. Ilman kanaa esim. salaatti ei vain tunnu täyttävän kunnolla, ellei ole todella runsas ja monipuolinen. Joskus pystyn valmistamaan kanafileet tai joku muu valmistaa ne puolestani, mutta lautasella ne oksettavat, enkä pysty syödä niitä. Tässäkään ei ole mitään aatteellista, vaan lähinnä ällöttää koostumus. Ruokavalio on tämän takia muuttunut entistä enemmän kasvispainotteisemmaksi

      Loppuelämä vegaanina kuulostaa kuitenmin absurdilta. Mun lempiruoka on härän sisäfile ja rakastan juustoja, ja koska mikään aatteellinen syy ei estä mua syömästä niitä, aion syödä jatkossakin. Ainakin toistaiseksi. Mistä sitä tietää, jos nekin joskus tulevaisuudessa alkavat oksettamaan.

      Vegaanit ei käsittääkseni käytä edes hunajaa tai mitään eläinperäisiä tuotteita, joten uusien hyvien ruokalajien valmistaminen ja uuden ruokavalion oppiminen veis kyl aikansa. Vähän ihmetyttää kyllä, että miksi se hunajakin on kielletty.

      Mun suurin haaste tulisi kuitenkin olemaan uusien asioiden kokeilu. Mä olen ihan saatanan nirso ja aina ollut, tosin nyt aikuisiällä ruokavalio on laajentunut jonkin verran. Mä en syö kalaa, en ole ikinä syönytkään. En mitään, mikä on joskus elänyt vedessä. Maistoin tomaattia ja mozzarellaa ensimmäisen kerran 2012. Jouluna meillä on aina härkää, koska kukaan ei pidä jouluruuista. Kerran oli tosin tortilloja!

      Tulipas pitkä teksti, mutta siis yhä enemmän ja enemmän kasvipainotteisempaa ruokavaliota kohden ollaan menossa. Täysin vegaaniksi ei varmaan koskaan, mutta varmaan tekisi ihan hyvää pitää vähän pidempiäkin kasvisruokakausia. Hienoo, että oot saanut lisää energiaa henkisesti & fyysisesti ruokavalion muutoksella. Huomasin saman, kun jätin gluteenin ja sokerin (melkein kokonaan) pois.

      Loppuun haluan vielä sanoa, että lihansyönti on ihan ok. Lihaa on syöty aikojen alusta asti, niin on myös kasvejakin. Syötiin, mitä kiinni saatiin. Nykyinen karjatalous sekä tehotuotanto ovat toki perseestä.

      Poista
    2. Kuulostipa kauheen tylyltä vika kappale :D Ei ollut siis hyökkäys sinua tai ketään vegaania kohtaan, vaan mun oma mielipide. Lihansyönti ok, lihantuotanto ei.

      Poista
  9. Hei kiitos pitkästä vastauksesta, mahtava kuulla et sun ruokavalio on kasvispainotteinen ja pidät välillä lihattomiakin päiviä! Muakin ihmetyttää toi ettei hunajaa saisi syödä - kai siinä on kyse siitä että vegaanit ei käytä millään tavoin hyväkseen muita eläviä olentoja. Mun appivanhemmilla tosin on mehiläistarha ja siis todellakin syön niiltä saatua, lähellä tuotettua luomuhunajaa silloin tällöin. En varmaan oo siis "truu vegaani" joidenkin mielestä :D

    Mä aattelin ennen että vegaaniruokien laittaminen on hirveen työlästä, mut oikeen yllätyin miten paljon vaihtoehtoja kaikelle löytyy ja miten maukasta ruokaa sitä pystyykin loihtimaan. Esimerkiks vegaaninen nachovuoka on ihan helvetin hyvää, ah.

    Mut joo, tee ihmeessä postausta aiheesta tai just tosta et mitä syöt! Tykkään ihan sikana (no pun intended, haha) lukea sun blogia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon alottanut kirjottamaan jo, mutta hitto että tosta riittää jotenkin asiaa ja se tuppaa vähän karkailemaan :D Pitää varmaan karsia tai niputtaa.. Viimeaikoina noita lihattomia päiviä on ollut paljon enemmän kuin lihallisia, ehkä se on kesä kun ei oikein maistu sellainen liian täyttävä höttöliharuoka.

      Kiitos kiva kuulla että pidät <3

      Poista
  10. Jos et käytä tota takkii nii meikä ostaa sen sulta

    VastaaPoista